WAW7RANO

Temat: Płyn Do Wspomagania

w oplu i tak nie ma co poprawiać bo czego sie nie dotkniesz i tak nadaje sie tylko na szmelc

bardzo dziekuje za poziom "amatorski" mojej pracy.......moze coś w tym jest....


Zamiast obrażać się podaj argumenty za wymianą płynu w układzie hydraulicznym wspomagania kierownicy i zbij w proch moje rozważania - bo "kto smaruje ten jedzie" jest mało przekonujący nie poparty ani teorią ani współczesną praktyką mogący mieć zastosowanie osiemdziesiąt, sto lat temu w czasach kalmitek, smarowników kroplowych, smarowniczek dociskowych, uszczelnień filcowych itp. A co ze smarowaniem bowdenów (choć pewnie nie znasz tego okreslenia)?
Dlaczego nie wymieniasz oleju w skrzyni biegów - tam też znajdziesz sporo "syfu".
Skoro jesteś pewien swoich działań, masz je poparte wieloma doświadczeniami, próbami drogowymi, testami zmęczeniowymi w różnych warunkach, na róznych płynach itd. to proponuję zgłosić się z ich wynikami do prezesa GM , ZF lub Delphi i wygonić tych głupich inżynierów, którzy nie mają pojęcia o budowie pojazdów samochodowych. Niech zastosują Twoje wyniki doświadczeń. Zostaniesz ozłocony.

Słowo amatorski nie ma złego wydżwięku i świadczy o podejściu do tematu przez nieprofesjonalistów - właśnie amatorów. Od profesjonalistów (jeżeli za takiego się uważasz - a z Twoich wypowiedzi wynika, że tak) wymaga się znacznie więcej niż doświadczenia na dziesięciu, niechby tysiącu przekładni w których wymieniano płyn niezgodnie z instrukcją producenta. W innym przypadku jest to amatorszczyzna.

Źródło: forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=37887



Temat: Maz Powraca!!
" />




Pierwsze ciężarówki MAZ pojawiły sie na polskich drogach w latach wielkiej budowy socjalizmu. Wykonane były z typową prostą ZSRR,ale wszystkie dawały sobie rade z ciężkimi warunkami i kierowcami.
Maz ma sześciocylindrowy turbodiesel niemieckiej firmy Deutz, o pojemności skokowej 7,1 litra i mocy 285 km,wszpółpracuje z dziwięciostopniową skrzynią biegów ZF 9s1. W chwili obecnej wszystkie Mazy speniają normę EURO3, lecz litwini pracują nad uzyskaniem EURO4. Najtańszy Maz kosztuje 31.700 euro. [/b]
Źródło: samochodyswiata.pl/viewtopic.php?t=14369


Temat: Marzenia. Mając 1mln zł jakie auto byście kupili ??
" />
">Widziales kiedys, zeby dwa modele samochod marek ze soba nie spokrewnionych, nie wspolpracujacych ze soba mialy takie same czesci (co byloby dowodem Twojej teorii), bo ja sie z takim przypadkiem nie spotkalem.

przykładow jest trochę , chociazby skrzynie automatyczne ZF montowane w Audi, BMW czy Jaguarach,,,- 5HP24, 6Hp24...


">EB 18/3 powstalo pozniej i jest rozwinieciem pomyslu z Coupe. AVUS mial inaczej zbudowany silnik, tez W12, ale rozniacy sie znacznie od pozniejszych W12 VW.

Vermilion, EB 18/3 nie jest rozwinieciem zadnego pomysłu z coupe, był zrobiony na bazie Laborghini DIablo VT , ale traktuje się go jako protoplaste Veyrona , nawet w wikipedii
">Rozwój pojazdu rozpoczął się od zbudowania w roku 1999 samochodu koncepcyjnego EB 18/3
VW coupe to po prostu inne auto, nie wiem czemu sie doszukujesz zwiazkow z Veyronem.
">Nadal nie rozumiesz tego co staram Ci sie wyjasnic, jasne silnik mozesz przelozyc, jezeli masz skad, nie zlecisz jednak nikomu budowy jednostkowego silnika czy chocby skrzyni biegow od podstaw, tak jak mozesz zmienic sobie wnetrze.a zlecisz komus budowe nowej deski rozdzielczej i foteli ?
Jesli masz wystarczajace pieniadze to zamowisz sobie i nowe wnetrze i nowy silnik.

Ty mowisz jedynie o obszyciu skórą tego co było wczesniej. Na tej samej zasadzie do seryjnego silnika mozesz sobie dołozyc np kute tłoki i kompressor.
Źródło: bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=47840


Temat: [Iveco] Skrzynia biegów Fuller
" />skrzynia biegów Fullera jest całkowicie niezsynchronizowana, działa podobnie jak stare skrzynie w Starze 28. zastosowanie synchronizatorów wymaga kół zębatych o zębach skośnych, które moga przenosić mniejsze momenty obrotowe niż koła o zębach prostych. więc skrzynie takie stosowało się w pojazdach przeznaczonych do ciężkich warunków, między innymi ciężarówek, które pracowały na placach budów.
ja spotkałem się z tym urządzeniem w MAN-e i jeździłem nim parę razy. auto to pracowało w normalnym transporcie szosowym.
skrzynia ta miała układ biegów jak standrtowa skrzynia ZF, więc podwójne H z dolną i górną skrzynią. wielu kierowców szybko przyzwyczaja się do tej skrzyni i chwalą ją sobie.
biegi w górę trzeba zmieniać z podwójnym wysprzęglaniem, a w dół jeszcze z międzygazem, czyli przygazówką pomiędzy tymi wysprzęgleniami, aby wyrównać obroty kół zębatych.
jednak minusy tej skrzyni widać na podjazdach, gdzie trzeba szybko redukować biegi. w normalnym aucie można schodzić w dół co przełożenie, natomiast w ciężarówce ze skrzynią Fullera nim się przepołowi bieg, podwójnie wysprzęgli z międzygazem, auto wytraci na tyle szybkość, że trzeba schodzić o dwa biegi.
obecnie skzynie takie to relikt przeszłości, bo jakość materiałów i postęp technologiczy pozwala na budowę skrzyń biegów z sychronizatorami o wytrzymałości skrzyni Fullera mającymi do tego mniejszą masę, ale na rynku wtórnym, czyli wśród ciężarówek używanych, można jeszcze ją spotkać.
Źródło: wagaciezka.com/viewtopic.php?t=1254


Temat: [Man, 19-362] Jaka skrzynia biegów ?, ogółem drobne pytania
" />Witam i pozdrawiam wszystkich!
Mam kilka pytań dotyczących samochodu:
MAN 19-362 4x4 z roku 1989 (wiem, że już pełnoletni, ale na budowach powinien sprawować się ok. )
1. Jaka w nim jest zamontowana skrzynia biegów ewentualnie jak to rozpoznać?
2. Czasami po uruchomieniu mruga kontrolka świec żarowych, co to może być i co z tym zrobić?
3. Z trochę innej beczki-, co znaczy skrzynia ZF i czym się charakteryzuje?
Na razie tyle, z góry dziękuję.
Szerokości dla wszystkich!
Źródło: wagaciezka.com/viewtopic.php?t=14486


Temat: Płyn Do Wspomagania

Zamiast obrażać się podaj argumenty za wymianą płynu w układzie hydraulicznym wspomagania kierownicy i zbij w proch moje rozważania - bo "kto smaruje ten jedzie" jest mało przekonujący nie poparty ani teorią ani współczesną praktyką mogący mieć zastosowanie osiemdziesiąt, sto lat temu w czasach kalmitek, smarowników kroplowych, smarowniczek dociskowych, uszczelnień filcowych itp. A co ze smarowaniem bowdenów (choć pewnie nie znasz tego okreslenia)?
Dlaczego nie wymieniasz oleju w skrzyni biegów - tam też znajdziesz sporo "syfu".
Skoro jesteś pewien swoich działań, masz je poparte wieloma doświadczeniami, próbami drogowymi, testami zmęczeniowymi w różnych warunkach, na róznych płynach itd. to proponuję zgłosić się z ich wynikami do prezesa GM , ZF lub Delphi i wygonić tych głupich inżynierów, którzy nie mają pojęcia o budowie pojazdów samochodowych. Niech zastosują Twoje wyniki doświadczeń. Zostaniesz ozłocony.

Słowo amatorski nie ma złego wydżwięku i świadczy o podejściu do tematu przez nieprofesjonalistów - właśnie amatorów. Od profesjonalistów (jeżeli za takiego się uważasz - a z Twoich wypowiedzi wynika, że tak) wymaga się znacznie więcej niż doświadczenia na dziesięciu, niechby tysiącu przekładni w których wymieniano płyn niezgodnie z instrukcją producenta. W innym przypadku jest to amatorszczyzna.


ja sie nie obrazam nie ma na co i kogo
każdy czynnik który pracuje pod obciązeniami i w temperaturach podlega wymianie
bez względu na to czy płyn lub olej jest mineralny lub syntetyczny
czy jest to silnik, zawieszenie hydroaktywne, hamulce, skrzynia biegów zwykła czy automatyczna, klimatyzacja lub układ kierowniczy należy konserwować te układy i wymieniać czynniki
ja robie to wiele lat i nigdy mi sie nie zdarzyło aby po wymianie rozszczelnił sie jakiś układ
wręcz odwrotnie widziałem masę uszkodzonych układów w których tego nie robiono
(samych pomp od wspomagania i klimatyzacji nie zliczę)
znam założenia firm odnośnie zasad eksploatacji i faktycznie są tam zawarte informacje na ten temat
które mówią o tym czy należy to robić czy nie, ale z własnego doświadczenia wiem jak zycie to wszystko weryfikuje
oczywiście zdarzają sie skrzynie biegów i przekładnie różnicowe, które faktycznie nie potrzebują wymiany
ale w żadnym przypadku nie jest to opel
Użytkownik tomekb edytował ten post 17 czerwiec 2007 - 14:05
Źródło: forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=37887


Temat: poszukuję schematu skrzyni biegów automatycznej zf 4hp22
Witam wszystkich .Poszukuję informacji i materiałów dotyczących budowy skrzyni biegów zf 4hp22 a jeszcze bardziej różnic pomiędzy sterowaniem elektronicznym a na linkę . próbuję do skrzyni z elektronicznym wsadzić sterowanie mechaniczne
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1689269.html


Temat: Mam zamiar kupić BMW 5 e34 touring (kombi) [przydługie]
To co napisał Arek to wszystko prawda.

Dodam tylko że w e34 automaty są sterowane elektronicznie, są to skrzynie ze sprzęgłem hydrokinetycznym o budowie planetarnej Są one bardzo dobrze wysterowane, a w BMW zaletą ich jest właśnie bardzo dobra delikatna i nieodczuwalna praca przy zmianach biegów,pomimo iż robi je ta sama firma co do innych aut - firma ZF.

Nie jest prawdą że są to skrzynie awaryjne, skrzynie starszej generacji (na pasach czy coś takiego) były awaryjne i często wymagały napraw, ale nie miały sterowania elektronicznego tak więc i komfort jazdy był jaki był - kiepski.

Skrzynie w e34 były 4 i 5 biegowe w zalezności od modelu - słabszy silnik 4, mocniejszy 5, a pracuje ta skrzynia tak że dopasowuje się do warunków i techniki jazdy - deptasz to obrotomierz ciągnie do góry i biegi zmieniane są duuuużo póżniej niż jak nie deptasz. Wtedy tak przy 1800-2200 biegi się zmieniają i pomykasz ekonomicznie. Te skrzynie są dość trwałe i biorąc pod uwage brak koła dwumasowego (jego cena i cena wymiany a często pada to w manualach) można stwierdzić iż jest tania w eksploatacji. Nie ma się co martwić też olejem i filtrem bo nie wymienia się go często, ale nie wolno o tym zapomnieć, bo wtedy kasa.

Jeżeli chodzi o grill i maskę to nowsze - ten szerszy grill i nowsze lusterka - były montowane prawdopodobnie od 1993r. ale nie było to zasadą. Moje auto jest z konca 93r. a ma starszą maske a nowe lusterka i tak wyjechało z salonu. Na bank od 94r. wszyskie miały nowe maski i lusterka, a auto z 92r. miało starszą maskę i starsze lusterka ale może się mylę - jak tak to mnie poprawcie

Zoacz sobie stronkę:
www.automat.pl
kopalnia wiedzy o skrzyniach automatycznych.

Krzysiek.
Źródło: bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=2665


Temat: Liebherr LTM 11200-9.1
Liebherr LTM 11200-9.1

Koncern Liebherr specjalizuje się od wielu lat, w produkcji i rozwoju ciężkich mobilnych żurawi. Model LTM 11200-9.1, jest obecnie najpotężniejszym dźwigiem w ofercie firmy i póki co największą tego typu maszyną świata. LTM 11200-9.1 może maksymalnie udźwignąć 1200 ton na swym liczącym 100 metrów teleskopowym wysięgniku. Wysięgnik zbudowany jest z ośmiu części, z których każda ma 16 metrów długości. Dzięki nowoczesnej technologii model LTM 11200-9.1, wyprzedził wyprodukowany w 1998 dźwig o oznaczeniu LTM 1500-8.1, którego wysiągnik liczył "tylko" 84 metry długości. Z najmocniejszym i najdłuższym na świecie wysięgnikiem, niewątpliwie LTM 11200-9.1 robi ogromne wrażenie.

Wysięgnik tego dźwigu, skonstruowany jest z potężnej bazy i zamontowanych w niej siedmiu wysuwanych teleskopowych ramion. Wysięgnik jest w pełni automatycznie pozycjonowany i składany, dzięki zastosowaniu wypróbowanej technologii TELEMATIK. Bardzo wzmocniona jest czwarta część wysuwanego wysięgnika, która składa się aż z czterech wewnętrznych tub. Taka metoda budowy wysięgnika została wypróbowana we wcześniejszej wersji dźwigu o numerze identyfikacyjnym LTM 1500-8.1. Dodatkowo standardowy wysięgnik można przedłużyć o stalową kratownicę, która jeszcze zwiększy jego wysięg.

Liebherr LTM 11200-9.1 wraz z zamontowaną dodatkową kratownicą stalową, osiąga maksymalny wysięg pomiędzy 126 a 176 metrów (w zależności) od zastosowanej kratownicy. Dzięki budowie wysięgników w systemie "Y", operator dźwigu uzyskuje świetne pole manewru wraz z potężnym i mocnym ośmioczęściowym wysięgnikiem. Dźwig ten napędzany jest przez sześciocylindrowy silnik diesla o mocy 671 kM (przy 1900 obrotach), natomiast wysięgnik uruchamiany jest przez napęd hydrauliczno-dieslowy, w pełni wspomagany przez elektroniczny układ controli firmy LICCON.

Dziewięć osi tego bardzo ciężkiego pojazdu wyposażonych jest w hydro-pneumatyczne zawieszenie, wraz z systemem autokompensacji oraz samopoziomowania. Ostatnie dwie osie pojazdu są skrętne (podobnie jak pierwszych 5), dzięki czemu ten olbrzymi i długi pojazd może się dosyć swobodnie przemieszczać po drogach. Maszynę obsługuje skrzynia biegów marki Geramn ZF, która oferuje 12 biegów do przodu i 2 do tyłu. Napęd przenoszony jest przez pierwszych 6 osi, pozostałe osie są ciągnione. Gigantyczny żuraw przemieszcza się na oponach w rozmiarze 14.00R25 (wszystkie osie wyposażone są w pojedyńcze opony).

W Polsce są dwa takie żurawie, jeden z nich jest w firmie Grohmann


Źródło: trucksim.pl/viewtopic.php?t=1358